vrijdag 7 augustus 2009

Een katachtige

Mensen die een workshop gevolgd hebben vroegen me of ik de kat, die tijdens de workshop gemaakt word, nog een keer in stappen wilde laten zien.
Dus hier zijn ze:


1. We maakten basis met een geel/bruine kleur van Aquacolour. Het kan en mag 'natuurlijk' ook met een andere kleur of een ander merk schmink. Je kan door te variëren met de basiskleur verschillende soorten katten maken.
Je ziet op de foto dat verschillende plekken open gelaten zijn, dit is handig omdat deze plekken later met een andere kleur ingevuld gaan worden.

2. De open gelaten stukken kunnen in dit voorbeeld opgevuld met wit. Cake make-up van Grimas vind ik erg handig daarvoor, omdat het dan makkelijk is de wit over te laten lopen in de basis. Het kan ook met waterschmink van een ander merk, afhangend van wat je hebt.

3. Met wit van bijvoorbeeld diamond FX (goed dekkend en makkelijk om lijnen mee te maken) kunnen nu de snorharen gemaakt worden. En uiteindelijk ook wat haartjes bij de ogen, om de ogen extra op te laten vallen. Ik heb er hier 3 gedaan, je kan er ook meer doen. Eén van de lijnen loopt door op het bovenste ooglid.

4. Met zwart van Diamond FX kan de neus gemaakt worden, je volgt hierbij de natuurlijke lijnen van de neusvleugels en verbind ze in het midden, vrij laag, met elkaar. Op die manier heb je al heel snel een goede neus voor een kat. Het lijntje naar beneden loopt over de bovenlip heen, richting onderlip. De onderlip zwart.
uiteindelijk kunnen de witte haren bij de ogen nog extra opvallend gemaakt worden door er zwarte haartjes bij te zetten.

(Ik heb bij deze stap ook een extra kleur toegevoegd, als je goed kijkt zie je een donkere rood-achtige bruin. Dit is cake make-up van Grimas. Hiermee wilde ik het gezicht en de kleuren extra laten spreken. Je kan, opnieuw, andere kleuren kiezen afhangend van welke kat je wilt maken.)


5. Vanaf hier kan je je fantasie gebruiken voor de laatste details. Ik heb op deze foto een soort panter achtige vlekken gemaakt. Je kan ook tijgerstrepen maken, zomaar wat losse sprieterige haartjes, de manen van een leeuw, luipaard achtige vlekken, de kleuren huiskat van het kind dat je aan het schminken bent, of een sprookjes/tover kat met kleuren als paars, roze, goud, zilver etc etc.

Geen opmerkingen:

Volgers

Blogarchief